im moving to sundsvall..

IDAG fick jag beskedet att jag hade kommit in på utbildningen jag sökt.. i Sundsvall!
man måste ju givetvis "tacka ja" innan allt går i land.. eller hur man ska uttrycka sig.. men de är till 99% bestämt.
såå mitt folk.... Sofia Larssson ska bli Sundsvallsbo och stundent för den delen? vilket jag aldrig trodde för ett halvår sedan?.. jag är stolt över mig själv. att jag hittat nått jag vill och satsar på det!
 
en killkompis sa till mig att man förändras mkt när man varit och bott här i barcelona.. att man utvecklas och lär sig känna sig själv på helt andra plan/nivåer. vill väl påstå att han har rätt . . visst tror jag att man gör det lite varsfan man än bor.. men eftersom vi har barcelona gemensamt så kan jag inte annat än att hålla med.
Jag är självklart fortfarande sofia och jag har samma "ånga" som jag for, men en mer öppnen syn på mkt, insett saker som betyder mer för mig än vad jag trodde..man hittar helt enkelt en djupare sida av sig själv.. deep shit helt enkelt.
vet inte om ni fattar vars jag vill komma men.. tycker alla ska testa på ett nytt land.. en ny stad..med ny kultur,människor och språk.. och sedan tycker jag att alla ska ha besökt denna underbara stad innan man dör, för den är verkligen unik och underbar:) det jag ångrar är att jag inte tar tag i att lära mig spanska..  men det får bli ett annat kapitel i mitt liv!

nu blire sääängen.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0